7 maart 2014

Werkbezoek SGP Tweede Kamerlid dr. R. Bisschop

Werkbezoek SGP Tweede Kamerlid dr. R. Bisschop aan Twenterand 21 februari

Bij het bezoek aan de Brede School in Westerhaar (De Fontein) werd ingezoomd op het heugelijke feit van het predicaat Excellente School (2012 en 2013).

Dr. R. Bisschop voormalig directeur van het Ichtus in Veenendaal liet zich goed informeren over de visie van de school, over het werken met mogelijk alle typen kinderen binnen de maatschappelijke context van het dorp Westerhaar. Deze werkwijze lukt omdat het schoolteam, de visie van de directie ten volle deelt. Het nieuwe gebouw was ook ingericht om deze visie uit te werken en dat naar volle tevredenheid van de gebruikers.

Daarna werd een bezoek gebracht aan het Haarhuus, de koffie stond klaar en de ouderen waardeerden een bezoekje. Ook werd de tevredenheid door de bewoners benadrukt over de bewoning en de verzorging die ontvangen werd.

Bij de industriële bakkerij Holland werd een bedrijfsbezoek gebracht. Er werd van gedachten gewisseld over de manier van werken van het bedrijf, over risicobenadering en over de extra bedrijfstak als logistiek, die geheel zelf verzorgd wordt.

Daarna werd de fabriek bekeken waarbij duidelijk werd dat het personeel vooral op logistiek gebied binnen en buiten het bedrijf werkzaam is. De volcontinue processen van deeg bereiden en het bakken zijn volledig geautomatiseerd.

‘s Avonds was er een verkiezingsavond in het CCK2. Goed bezocht (75 mensen) ook door de jongere garde.

dr. R. Bisschop en onze lijsttrekker en huidig wethouder ing. B. Engberts hielden een betoog. Samenvattend: De samenleving is gebaat bij betrouwbare en betrokken politici, die recht door zee koers houden, waarbij het kompas, de Bijbel, de kaders aangeeft.

De verantwoordelijkheden van de burger en de overheid werden nadrukkelijk benoemd.

Onze wethouder overhandigde daarbij aan de Tweede Kamerfractie het rapport “Veilig over de N36” . We zijn erg blij met de maatregelen voor de verhoging van de veiligheid, maar we zijn er nog niet in verband de toekomstige ontwikkelingen van de transport sector. Hij  sprak de wens uit dat ook de tweedekamer fractie dit nader aan de orde zou stellen en dat er vervolg stappen gezet gaan worden.

Campagne commissie

Campagneleider/contactpersoon:  J.J. Jonker, Oosteinde 216a, 7671 AE Vriezenveen (06-22976513 / 0546 566607 jonker@kliksafe.nl)