26 juni 2018

Vragen SGP-fractie over aanbesteding nieuw te bouwen zwembad

De SGP fractie heeft afgelopen dinsdagavond tijdens de raadsvergadering vragen gesteld over de aanbesteding van het nieuw te realiseren zwembad in de gemeente Twenterand. De aanbesteding is helaas voor niets geweest. De marktpartijen hebben veel tijd, geld en energie gestoken in deze aanbesteding zonder dat de aanbesteding tot daadwerkelijke uitvoering komt. De deelnemende partijen krijgen een rekenvergoeding, maar deze dekken normaal gesproken niet de totale onkosten van het... gehele traject.

SGP Twenterand vindt het onverstandig dat er nu door Gemeente Twenterand nog meer kosten gemaakt worden, zonder een verdere concrete invulling van het nieuw te realiseren zwembad. Ook gaat het gehele traject nog langer duren door deze aanpak. Een verstandige keuze was geweest om met de bestaande aanbiedingen aan te slag te gaan, ook bij een andere invulling van de plannen. Deze partijen hebben immers al de nodige tijd en energie in deze aanbesteding geïnvesteerd alsook hun interesse kenbaar gemaakt door de deelname aan deze aanbesteding!